Pārlekt uz galveno saturu

Uzņēmēju un patērētāju strīdi – kā aizsargāt uzņēmēju intereses? Nozaru aktualitātes

28 Uzņēmēju un patērētāju strīdi – kā aizsargāt uzņēmēju intereses? Nozaru aktualitātes

Uzņēmēju un patērētāju strīdi – kā aizsargāt uzņēmēju intereses?

 

Klātienes seminārs

Mērķa auditorija: Tirdzniecības un pakalpojumu uzņēmumu īpašnieki, vadītāji un atbildīgie par juridiskajiem jautājumiem; interneta veikalu īpašnieki un vadītāji; uzņēmēji, kuri vēlas uzsākt darbību e-komercijas jomā.

Tieši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma pārzināšana un pielietošana uzņēmuma darbībā ļauj preventīvi izvairīties no strīdiem ar patērētājiem, kas uzņēmumam var radīt gan finansiālus, gan reputācijas riskus.

Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra publicētā statistika par patērētāju sūdzībām un konsultācijām pēdējo divu gadu laikā (piemēram, 2020. gadā PTAC ir saņemti 4562 iesniegumi un sūdzības par iespējamiem patērētāju tiesību pārkāpumiem) liecina par to, ka uzņēmējiem nepieciešams uzlabot zināšanas šajā jomā. Visvairāk patērētāju sūdzību 2020. gadā saņemt tūrisma, izklaides, sporta un atpūtas pakalpojumu jomā, kā arī avio un autostāvvietu pakalpojumu jomā. Preču tirdzniecības jomā visvairāk patērētāju sūdzību saņēmuši uzņēmumi, kas nodarbojas ar apavu, elektropreču un mēbeļu tirdzniecību.

Patērētāju tiesību jautājumi īpaši būtiski ir arī e-komercijas uzņēmumiem, jo, pirmkārt, pandēmija ir būtiski sekmējusi iedzīvotāju vēlmi iepirkties internetā (saskaņā ar “Gemius Latvia” datiem 85% Latvijas iedzīvotāju 2021. gadā vismaz reizi iegādājās preci internetā), bet, otrkārt, distances tirdzniecību regulē atsevišķi normatīvie akti.

Seminārā runāsim par:

  1. Patērētāju tiesību aizsardzības likuma pamatiem: uzņēmēju biežāk pieļautās kļūdas, veidojot dažādus biznesa modeļus, īpaši distances tirdzniecības gadījumos;
  2. Izplatītākajām uzņēmēju kļūdām strīdos ar patērētājiem un kā no tām izvairīties;
  3. Patērētāju strīdu risināšanas komisijas praksi: kam pievērst uzmanību, ja radies strīds ar patērētāju;
  4. Citiem būtiskiem jautājumiem, kas saistīti ar strīdiem starp komersantu un patērētāju.

Dalībnieku ieguvumi:

  • Izpratne par patērētāju tiesībām un normatīvajiem aktiem, kas nosaka patērētāju tiesības;
  • Zināšanas par patērētāju tiesību regulējošo normu interpretāciju un piemērošanu;
  • Praktiski padomi, kā veidot efektīvāku sadarbību ar patērētājiem un preventīvi novērst strīdu situācijas;
  • Praktiski ieteikumi, kā risināt radušos strīdus un veidot veiksmīgāku komunikāciju ar PTAC u.c.

Semināru vadīs:

 

Anna Saltikova, uzņēmēja, juriste, lektore, publikāciju, studiju programmu, kā arī semināru un treniņu programmu autore. Patērētāju strīdu risināšanas komisijas locekle, kura pārstāv uzņēmēju intereses.

Anna Saltikova ir arī LTRK Zināšanu ekonomikas padomes priekšsēdētāja vietniece, SIA „Ekonomikas un kultūras augstskola" valdes priekšsēdētaja, SIA „Alberta koledža" valdes locekle, Ekonomikas un kultūras augstskolas fonda valdes priekšsēdētaja, Augstākas izglītības padomes locekle, Privāto augstskolu asociācijas valdes locekle, Studiju kvalitātes komisijas eksperte (AIKA).

Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

Norises laiks: plkst. 14:00-15:30 

Lūgums reģistrēties: https://ej.uz/NA_070922