Pārlekt uz galveno saturu

Uzņēmēji aicināti piedalīties bezmaksas ilgtspējas stratēģijas, virzienu un ziņošanas pieejas izstrādes darbnīcai

Ilgtspēja

Turpinot aizsākto Zaļā kursa un ilgtspējas domnīcas 2023./2024. gada darba sesiju, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) kopā ar uzņēmumu “Coca-Cola HBC Latvija” aicina uzņēmumu, jo īpaši mazo un vidējo uzņēmumu, pārstāvjus uz klātienes darbnīcām, kurās uzzināt vairāk un praktiski iemēģināt roku uzdevumos, uzsākot uzņēmuma ilgtspējas stratēģijas izstrādi. Pirmajā darbnīcā uzmanība tiks vērsta uz būtiskuma novērtējumu. Gan teorētisko, gan praktisko daļu vadīs PwC Latvija Ilgtspējas pakalpojumu vadītāja Maija Orbidāne. 

Zaļā kursa un ilgtspējas domnīcu pirmā praktiskā nodarbība norisināsies trešdien, 29. novembrī, no plkst. 13:00 līdz 16:00 LTRK namā,  Kr. Valdemāra ielā 35. Šīs darbnīcas tēma būs būtiskuma analīze (double materiality analysis) – metodoloģija, ko uzņēmums izmanto, lai identificētu un novērtētu iespējamos vides, sociālos un pārvaldības aspektus, kas varētu ietekmēt uzņēmumu un ieinteresētās puses, kā arī riskus un iespējas ilgtspējas jomās.

Darbnīcu vadīs PwC Latvija Ilgtspējas pakalpojumu vadītāja Maija Orbidāne, kas piedalījusies daudzu uzņēmumu ilgtspējas pārskatu veidošanā un ir viena no zinošākajiem ekspertiem šajā jomā Latvijā. Viņa stāsta: “Ilgtspējas standarti ir veicinājuši nozīmīgas pārmaiņas biznesa vidē, rosinot uzņēmumus veikt būtiskuma novērtējumu. Turklāt arvien vairāk uzņēmumu pievēršas tieši dubultajam būtiskumam, kura mērķis ir apvienot ESG jautājumu ietekmi gan uz uzņēmuma finansiālo veiktspēju, gan tā radīto ietekmi uz pasauli. Apsveicami, ka arī mazie un vidējie uzņēmumi veic pirmos soļus šajā ceļā – darbosimies kopā, lai katram no darbnīcas dalībniekiem palīdzētu iezīmēt stratēģisko virzību un mērķtiecīgi koncentrēt uzņēmuma resursus.” 

"Savā uzņēmējdarbības ceļā "Coca-Cola HBC Latvija" vadās pēc skaidri definētas ilgtspējīgas attīstības misijas – izvirzītajiem ilgtermiņa un īstermiņa mērķiem. Tos izvirzot, būtiski ir veikt padziļinātu ietekmes izvērtējumu. Ik gadu uzņēmums Latvijā veic būtiskuma analīzi, nodrošinot, ka prioritāri izvirzām jautājumus, kuriem ir vislielākā ietekme uz ekonomiku, sabiedrību un vidi. Ilgtspējības prakses iekļaušanai vispārējā biznesa stratēģijā jākļūst par standartu, tāpēc uzņēmumiem ir svarīgi dalīties savā pieredzē," stāsta Dace Dricka, “Coca-Cola HBC Latvija” Korporatīvās komunikācijas un ilgtspējas vadītāja. 

Pasākuma teorētiskajā daļā izskanēs prezentācija par būtiskuma analīzi – tās nozīmi uzņēmuma vērtības radīšanā un ietekmi uz pasauli, kurā mēs dzīvojam. Otrajā domnīcas daļā uzņēmumu pārstāvji būs aicināti darboties praktiskos uzdevumos, izvērtējot sava uzņēmuma būtiskos aspektus. Tāpat paredzēta neoficiāla tīklošanās daļa, kurā uzņēmumiem iepazīties un dalīties pieredzē. 

Pasākums ir bez maksas, ar iepriekšēju reģistrāciju: https://ieej.lv/Zalais_kurss_29_11_

Pasākumu programma (pdf.)

Informāciju sagatavoja:
Dace Dricka